Medier

Lover ikke bra for de minste

Mediekonsernet Amedia lanserer et «Spotify for nyheter». Medieprofessor Arne H. Krumsvik frykter dette vil gå ut over de minste medieaktørene.

Nylansering: Produktsjef i Amedia Ole Werring viser fram mediekonsernets nye «supervåpen». Foto: Annika Byrde, NTBNylansering: Produktsjef i Amedia Ole Werring viser fram mediekonsernets nye «supervåpen». Foto: Annika Byrde, NTB

– Tidligere forsøk på å samle lokalaviser har ikke gått så bra, men i dag har man bedre teknologi og andre forutsetninger. Men det er alltid krevende å gjøre lokalstoff relevant for de som ikke tilhører lokalsamfunnet, sier Arne H. Krumsvik, professor i journalistikk ved Høyskolen Kristiania.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kultur

Medier

Det gjensto bare å signere den nye tariff­av­talen, trodde Norsk Journa­listlag. Nå må de i stedet møte Virke hos Riksmek­leren.

Historie

Om noen år vil alle som selv opplevde andre ver­dens­krig, være borte. Hvordan vil fortel­lingen om krigen se ut da?

Kulturuka

Er bokbålenes tidsalder tilbake?