Budbil

Dårlig føre for Posten

Posten mener Stortinget har hatt en for slapp hånd på rattet i varebilsektoren. I Sverige og Danmark er det enklere å være en seriøs aktør, sier de.

DÅRLIGE UTSIKTER: Det er så lett for kriminelle å starte varebilselskap at seriøse aktører sliter i Norge, mener Postens fagsjef for etikk i leverandørkjeden, Stefan Midteide. Foto: Christopher OlssønDÅRLIGE UTSIKTER: Det er så lett for kriminelle å starte varebilselskap at seriøse aktører sliter i Norge, mener Postens fagsjef for etikk i leverandørkjeden, Stefan Midteide. Foto: Christopher Olssøn

Statseide Posten Norge leverer tjenester også i Sverige og Danmark. Selskapet sier nå at det er mye mer krevende å være et seriøst transportselskap i Norge enn i nabolandene.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Innenriks

Arbeidsliv

Ridvan Ademi ble nektet sykelønn da mora lå for døden. Det trengs bedre ordninger, mener Olaug Bollestad, som selv ble sykmeldt da mannen fikk hjerne­blød­ning.

Fagbevegelsen

Venstre­sida dominerer i LO: – Rødt og SV treffer arbeidere mer

Arbeidsliv

Fagfor­bundet og LO mener kommune­an­satte har rett til sykepenger selv om arbeids­giver eller Nav er uenig. Nå tar de saken til Arbeids­retten.