Kommentar

Udødelig på Oslo S

«Døden på Oslo S» er mer enn et nostalgisk tidsbilde. Boka er beint fram en slags klassiker.

I randsonen: Maria Kristine Hildonen og Flo Fagerli i Nationaltheatrets oppsetning av «Døden på Oslo S», som hadde premiere i forrige uke. Foto: Erika HebbertI randsonen: Maria Kristine Hildonen og Flo Fagerli i Nationaltheatrets oppsetning av «Døden på Oslo S», som hadde premiere i forrige uke. Foto: Erika Hebbert

I fjor sommer fikk jeg en uventet forespørsel fra Nationaltheatret. Teatret skulle sette opp Ingvar Ambjørnsens «Døden på Oslo S» . For å skape blest om oppsetningen inviterte de en rekke mer eller mindre kjente personer til opplesninger av manus på Øyafestivalen.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kommentar

Nye bøker og tv-serier gir innspill til refleksjon over skillet mellom det offentlige og det private.

MMA skal no vinna arbei­dar­gutar for Raudt.

«Vivas» tar for seg kampen mot kvinnedrap i Mexico og den nye femi­nis­tiske bølgen i Latin-Amerika.