Kommentar

Udødelig på Oslo S

«Døden på Oslo S» er mer enn et nostalgisk tidsbilde. Boka er beint fram en slags klassiker.

I randsonen: Maria Kristine Hildonen og Flo Fagerli i Nationaltheatrets oppsetning av «Døden på Oslo S», som hadde premiere i forrige uke. Foto: Erika HebbertI randsonen: Maria Kristine Hildonen og Flo Fagerli i Nationaltheatrets oppsetning av «Døden på Oslo S», som hadde premiere i forrige uke. Foto: Erika Hebbert

I fjor sommer fikk jeg en uventet forespørsel fra Nationaltheatret. Teatret skulle sette opp Ingvar Ambjørnsens «Døden på Oslo S» . For å skape blest om oppsetningen inviterte de en rekke mer eller mindre kjente personer til opplesninger av manus på Øyafestivalen.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kommentar

Sps sinne er ikke spill for galleriet

Freds­kon­fe­ransen i Sharm el-Sheikh ble en oppvisning i globalt knefall for voldens logikk.

Oslo Negativ doku­men­terer en enestående norsk karriere i luksus­industrien og popkul­turen inter­na­sjo­nalt: Sølve Sundsbøs.