Teater

Dei indre maktene

I ei kraftprestasjon av ei framsyning får vi eit eineståande innblikk i Olav Duuns frodige skildringar av menneska.

Inderleg: Med stor skodespelarkunst, og med god hjelp av eit kunstverk av ein scenografi, greier Hildegunn Eggen å levandegjere heile 28 ulike personar. Foto: Marius RuaInderleg: Med stor skodespelarkunst, og med god hjelp av eit kunstverk av ein scenografi, greier Hildegunn Eggen å levandegjere heile 28 ulike personar. Foto: Marius Rua

Juvikfolket

Trøndelag Teater, Gamle scene Av: Olav Duun

Regi: Elisabeth Matheson Scenografi: Bård Lie Thorbjørnsen

Komponist: Marthe Belsvik Stavrum

Med: Hildegunn Eggen.

For hundre år sia avslutta Olav Duun (1876–1939) sin store seksbands romansyklus «Juvikfolket». Der følgjer vi seks-sju generasjonar Juvikingar på Namdalskysten frå slutten av 1700-talet til 1918. Det er eit verk med mange lag som mellom anna skildrar overgangen frå det gamle pietistiske bonde- og ættesamfunnet til utvandring, modernisering og industrialisering, og der gamle verdisyn og etiske normer må bryne seg mot nye idear. Det er samstundes ein frodig og rik sosial roman med mange fargerike personportrett og ulike lagnadar. Det er overtru, gamle forbanningar, framandfrykt, kjærleik, intrigar, hemn, avundsjuke og alt som er menneskeleg.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Teater

Kommentar

Gærne familier og reint fjas for penga

På teatrenes julekoldtbord finnes noe for enhver smak – og ethvert behov.

Teater

Marthas hus

«Marthas hus» er uforutsigbart og fascinerende thriller-teater.

Kommentar

Et hus som snekrer drømmer

Drammens Teater – et av Norges vakreste – lager ikke teater. Nå har to frigrupper inntatt bygget med en metaforestilling der husets teatermagi våkner til liv.