Hva mener kommisjonen? Den regjeringsoppnevnte Energikommisjonen la nylig fram sin rapport («Mer av alt – raskere», NOU 2023:3). Det ønskes mer forbruk av strøm og det ønskes mer utbygging av strøm. Utvalget mener at det nødvendig å bygge ut 40 TWh (milliarder KWh) fram til 2030.
Du må være abonnent for å lese denne artikkelen
Allerede abonnent? Logg inn



