Scenekunst

Varsler blodrøde regnskap

Scenekunstkompaniet Susie Wang er et av flere som må kutte kraftig i kostnadene etter å ha fått avslag fra Kulturrådet:

HARDT SLAG: Susie Wangs «The Look» ble nominert til Hedda­prisen 2022 for beste forestilling og beste mannlige birolle. Her er Jan Sælid som Ken og Mona Solhaug som Mayah. FOTO: SIMEN ULVESTAD Mario de la OssaHARDT SLAG: Susie Wangs «The Look» ble nominert til Hedda­prisen 2022 for beste forestilling og beste mannlige birolle. Her er Jan Sælid som Ken og Mona Solhaug som Mayah. FOTO: SIMEN ULVESTAD Mario de la Ossa

– Det er helt tilfeldig at det er så mange sterke kandidater som søker akkurat i år. Det avdekker svakhetene i systemet, sier scenograf Bo Krister Wallström.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kommentar

Det er ikke bare musikkri­tikken som er blitt servil. Det er hele bransjen.

Musikk

Arild Rønsen og flere andre kriti­ker­ve­te­raner savner den frekke musikk­an­mel­deren

Medier

Chat GPT klarer å gjengi innhold bak beta­lingsmur. Det bekymrer DN-redaktør Magnus Aabech, som nå maner til samarbeid mellom mediene.