Medier

–Skjønner ikke at VG våger

VG tillater medarbeidere å inngå egne kommersielle samarbeid med firmaer som sponser VGTVs programmer:

I POSE OG SEKK: Morten Hegseth og Vegard Harm i «Panelet» i april i fjor, omringet av Lyko-produkter. Kort tid etter publiserte de reklame for Lyko på sine egne Instagram-kontoer. FOTO: SKJERMDUMP FRA VGTV Bendik WoldI POSE OG SEKK: Morten Hegseth og Vegard Harm i «Panelet» i april i fjor, omringet av Lyko-produkter. Kort tid etter publiserte de reklame for Lyko på sine egne Instagram-kontoer. FOTO: SKJERMDUMP FRA VGTV Bendik Wold

I en episode av «Panelet» 16. april i fjor sitter VGTV-programlederne Morten Hegseth og Vegard Harm i et studio med hver sin vannflaske med logoen «Lyko». Ved siden av Hegseth er det en krem fra Lyko og foran Harm fire neglelakker fra samme merke. Bak dem er det en vegg med bilder av programlederne og logoen til Lyko.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kultur

Kunst

Moderna Museet mente den surrea­lis­tiske kortfilmen «Den anda­lu­siske hund» (1929) var for sterk kost for publikum – og sensurerte verket.

På tampen

Forsøk på et kulturelt «vibe shift».

Akademia

Studenter steiler etter at arkitektur­høyskolen inngikk avtale med våpen­produsenten Kongsberg.