Anmeldelse

Tilbake til horisonten

Hasan Daraghmehs fotografier formidler det metafysiske ved å være til stede.

MYSTISK: Palestinske Hasan Daraghmeh stiller ut fotografier i kafeen på Trondhjems Kunstforening. Her er «The River No.2», «Untitled (Home)-B», «The River No.1» og «Untitled (Home)-A». MYSTISK: Palestinske Hasan Daraghmeh stiller ut fotografier i kafeen på Trondhjems Kunstforening. Her er «The River No.2», «Untitled (Home)-B», «The River No.1» og «Untitled (Home)-A».

Trondhjems Kunstforening

Står til 19. september 2021

Så satt vi atter en gang på kunstkafeen Ni Muser i Trondheim med hver vår ostebolle, i enda et forsøk på å bli enig om noe vi egentlig ikke var uenige om. Blikket mitt ble, som så mange ganger før, i søken etter gode argumenter, hvilende på et bilde på veggen. Og, sånn som gjerne skjer med en vrang og arret kunstkritiker, forflyttet grublingen min seg fra reelle mellommenneskelige utfordringer, og sakte, men sikkert inn i strikt faglige problemstillinger.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kultur

Medier

Det gjensto bare å signere den nye tariff­av­talen, trodde Norsk Journa­listlag. Nå må de i stedet møte Virke hos Riksmek­leren.

Historie

Om noen år vil alle som selv opplevde andre ver­dens­krig, være borte. Hvordan vil fortel­lingen om krigen se ut da?

Kulturuka

Er bokbålenes tidsalder tilbake?