Fisk

Håper på napp i USA

Norge øyner håp i verdens største importmarked for sjømat – USA:

SATSING: Norges sjømatråd ønsker å øke eksporten av sjømat til USA. Her fra fiskemottaket Nordvågen AS i Nordkapp.FOTO: MARIA GOSSÉ KlassekampenSATSING: Norges sjømatråd ønsker å øke eksporten av sjømat til USA. Her fra fiskemottaket Nordvågen AS i Nordkapp.FOTO: MARIA GOSSÉ Klassekampen

I dag importerer USAs 330 millioner innbyggere mye av sin sjømat fra Kina. Eller fisken blir bearbeidet i Kina, og så eksportert til USA.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Essay

Blir forfat­teren snart overflødig?

Kronikk

De groteske globale ulikhetene er ikke naturgitt, og nettopp derfor kan myndig­he­tene endre dem.

Arbeidsliv

Ridvan Ademi ble nektet sykelønn da mora lå for døden. Det trengs bedre ordninger, mener Olaug Bollestad, som selv ble sykmeldt da mannen fikk hjerne­blød­ning.