Notert

Blogg har passert kino

NOTERT:

FOTO: MARIT HOMMEDAL, NTB SCANPIX Marit HommedalFOTO: MARIT HOMMEDAL, NTB SCANPIX Marit Hommedal

En ny rapport viser at reklamemarkedet for norske bloggere, her ved «fotballfrue» Caroline Berg Eriksen, er større enn for kino og ukepresse. Ifølge det svenske Institutet för reklam- och mediestatistikk (IRM) solgte norske bloggere, youtubere og sosiale medier-profiler reklame for 237 millioner kroner i fjor. I år er salget ventet å stige med 22 prosent, skriver Kampanje. Til sammenlikning er det ventet at reklamemarkedet til kino og ukepresse i år vil ligge på i overkant av 200 millioner og 157 millioner kroner.©NTB

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kultur

På tampen

Kva er verst for NRKs truverd: å krevja ute­sten­ging av Israel eller å lata som at Eurovision eksisterer i «drøm og fantasier»?

Historie

Nesten alle filmene om okku­pa­sjonstida har kommet de siste 25 årene.

Historie

Arne sang «Ja, vi elsker» for første gang. Bjarne ventet på at faren skulle komme hjem. I dag er det 80 år siden freden kom til Norge.