Tidens tegn

PÅ HJUL ETTER FRIDOM

PRIVATBILISME: Våre bilavhengige liv er ei lenge varsla katastrofe.

DEN GONG DÅ: I starten var bilen eit luksusgode for dei superrike. Her malar produsenten av Ford eit heller idyllisk bilde, på ein reklameplakat frå starten av 1900-talet. ILLUSTRASJON: DAVID POLLACK, 8CORBIS/GETTY IMAGES David PollackDEN GONG DÅ: I starten var bilen eit luksusgode for dei superrike. Her malar produsenten av Ford eit heller idyllisk bilde, på ein reklameplakat frå starten av 1900-talet. ILLUSTRASJON: DAVID POLLACK, 8CORBIS/GETTY IMAGES David Pollack

For hybeljenter på vidaregåande på Voss gjaldt berre ein regel: Du kunne ikkje bli saman med ein gut som ikkje hadde lappen. Det var heilt meiningslaust. Bilen var inngangsporten til alt som smakte fridom. Den lova skyss til skulen når det regna, turar ned på Essoen for å kjøpa smågodt, sjansen til å bli køyrt vekk frå den vesle, mugne hybelen og inn i eit ope landskap.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Venezuela

USA angrep «vene­zuelansk narkobåt» i inter­na­sjonalt farvann. Venezuela-­ekspert Alex Main advarer om at situa­sjonen raskt kan komme ut av kontroll.

Evolusjon

At vi mennesker er pattedyr styrer mye av måten vi forholder seg til verden på.

Formuesskatt

LO vil ikke stille seg bak et skatte­for­lik som kutter formues­skatten, uten at de rikeste beskattes på annet vis, tror LOs egen sjeføkonom Roger Bjørnstad.