Tidens tegn

PÅ HJUL ETTER FRIDOM

PRIVATBILISME: Våre bilavhengige liv er ei lenge varsla katastrofe.

DEN GONG DÅ: I starten var bilen eit luksusgode for dei superrike. Her malar produsenten av Ford eit heller idyllisk bilde, på ein reklameplakat frå starten av 1900-talet. ILLUSTRASJON: DAVID POLLACK, 8CORBIS/GETTY IMAGES David PollackDEN GONG DÅ: I starten var bilen eit luksusgode for dei superrike. Her malar produsenten av Ford eit heller idyllisk bilde, på ein reklameplakat frå starten av 1900-talet. ILLUSTRASJON: DAVID POLLACK, 8CORBIS/GETTY IMAGES David Pollack

For hybeljenter på vidaregåande på Voss gjaldt berre ein regel: Du kunne ikkje bli saman med ein gut som ikkje hadde lappen. Det var heilt meiningslaust. Bilen var inngangsporten til alt som smakte fridom. Den lova skyss til skulen når det regna, turar ned på Essoen for å kjøpa smågodt, sjansen til å bli køyrt vekk frå den vesle, mugne hybelen og inn i eit ope landskap.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Beredskap

Det er bare et tids­spørs­mål før det kommer en skogbrann vi ikke klarer å håndtere, sier brann­sje­fen i Trøndelag.

Grillpraten

Siw Aduvill er forfatter, yoga­in­struktør og ser med uro på utvik­lingen i alter­na­tive miljøer som har omfavnet kjøtt og vak­sineskep­sis.

Horisont

Avtalen mellom Rwanda og DR Kongo handler ikke om men­neske­liv, men om mine­ralflyt og profitt.