Tidens tegn

PÅ HJUL ETTER FRIDOM

PRIVATBILISME: Våre bilavhengige liv er ei lenge varsla katastrofe.

DEN GONG DÅ: I starten var bilen eit luksusgode for dei superrike. Her malar produsenten av Ford eit heller idyllisk bilde, på ein reklameplakat frå starten av 1900-talet. ILLUSTRASJON: DAVID POLLACK, 8CORBIS/GETTY IMAGES David PollackDEN GONG DÅ: I starten var bilen eit luksusgode for dei superrike. Her malar produsenten av Ford eit heller idyllisk bilde, på ein reklameplakat frå starten av 1900-talet. ILLUSTRASJON: DAVID POLLACK, 8CORBIS/GETTY IMAGES David Pollack

For hybeljenter på vidaregåande på Voss gjaldt berre ein regel: Du kunne ikkje bli saman med ein gut som ikkje hadde lappen. Det var heilt meiningslaust. Bilen var inngangsporten til alt som smakte fridom. Den lova skyss til skulen når det regna, turar ned på Essoen for å kjøpa smågodt, sjansen til å bli køyrt vekk frå den vesle, mugne hybelen og inn i eit ope landskap.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Bøker

Medlemmer av Den norske Forfat­ter­for­bundet får stadig færre stipender av Forfat­ter­for­bundet.

Gaza-krigen

Lekkede dokumenter viser at den private stiftelsen som Israel har gitt i oppdrag å dele ut mat på Gaza, er del av en israelsk plan fra 2023 for å skyve ut FN og mili­ta­ri­sere nødhjelp.

Kraft

Fosen-saken har gjort kraft­utbygging vanske­li­gere, mener Statnett. Likevel går byggingen av nye monster­master i Finnmark for fullt.