Olje og gass

Folket støtter oljeleting

59 prosent av oss mener Norge bør fortsette å lete opp mer olje og gass:

NY OLJE: Et flertall mener som olje- og energiminister Kjell-Børge Freiberg (Frp) at Norge bør lete etter mer olje. Her fra Johan Sverdrup, som starter produksjonen mot slutten av 2019. FOTO: CARINA JOHANSEN, NTB SCANPIX Carina JohansenNY OLJE: Et flertall mener som olje- og energiminister Kjell-Børge Freiberg (Frp) at Norge bør lete etter mer olje. Her fra Johan Sverdrup, som starter produksjonen mot slutten av 2019. FOTO: CARINA JOHANSEN, NTB SCANPIX Carina Johansen

Klima sto høyt på dagsorden i 2018, med ny klimarapport fra FN og klimatoppmøte i Katowice. Men nordmenn flest står likevel støtt på at Norge må fortsette å være en oljenasjon.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Innenriks

Arbeidsliv

Ridvan Ademi ble nektet sykelønn da mora lå for døden. Det trengs bedre ordninger, mener Olaug Bollestad, som selv ble sykmeldt da mannen fikk hjerne­blød­ning.

Fagbevegelsen

Venstre­sida dominerer i LO: – Rødt og SV treffer arbeidere mer

Arbeidsliv

Fagfor­bundet og LO mener kommune­an­satte har rett til sykepenger selv om arbeids­giver eller Nav er uenig. Nå tar de saken til Arbeids­retten.