Medier

Kultur selger lite på nett

Nettavisenes kultursaker blir mindre lest og selger færre abonnementer enn saker fra andre stoffområder:

Må prioritere: – Det er ikke Aftenpostens jobb å skrive om alt som kommer på kulturfeltet, men å gi leserne en veiledning i hva som er viktigst å få med seg, sier Aftenpostens kulturredaktør Sarah Sørheim, her med sønnen Aksel. Må prioritere: – Det er ikke Aftenpostens jobb å skrive om alt som kommer på kulturfeltet, men å gi leserne en veiledning i hva som er viktigst å få med seg, sier Aftenpostens kulturredaktør Sarah Sørheim, her med sønnen Aksel.

Den digitale transformasjonen har gitt avisene og deres eiere ny og detaljert innsikt i hvilke typer saker og hvilke stoffområder som leserne deres faktisk leser og er villige til å betale for.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kultur

Medier

Det gjensto bare å signere den nye tariff­av­talen, trodde Norsk Journa­listlag. Nå må de i stedet møte Virke hos Riksmek­leren.

Historie

Om noen år vil alle som selv opplevde andre ver­dens­krig, være borte. Hvordan vil fortel­lingen om krigen se ut da?

Kulturuka

Er bokbålenes tidsalder tilbake?