Medier

Vokser seg stor på deling

• Det nye delenettstedet Buzzit.no gjør stor suksess • Sprer artikler gjennom sosiale medier

Buzz: Fra Nordlys’ lokaler i Tromsø jobber journalister med å spre saker via sosiale medier. F.v. vaktsjef Tord Olander Pedersen, sommervikar Viljar Sæbbe og konstituert nyhetsredaktør Jostein Larsen Østring. FOTO: KATARINA GOLDFAIN JOHNSEN Buzz: Fra Nordlys’ lokaler i Tromsø jobber journalister med å spre saker via sosiale medier. F.v. vaktsjef Tord Olander Pedersen, sommervikar Viljar Sæbbe og konstituert nyhetsredaktør Jostein Larsen Østring. FOTO: KATARINA GOLDFAIN JOHNSEN

Bare seks uker gammel er Buzzit.no i ferd med å endre norsk medielandskap. Buzzit sprer artikler som egner seg for deling på Facebook og har hatt over 400.000 brukere på én dag. Suksessen viser at det blir stadig viktigere å nå leserne på sosiale medier, sier Jostein Larsen Østring i avisa Nordlys.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Kulturuka

«Stalin var tross alt verre», har vi trøstet oss med. Spørs om det lenger er sant.

Ved veis ende

In memoriam.

Musikk

I 1975 skulle sosia­lismen spres på alle vis – også flerstemt. Det viste seg å være en bære­kraf­tig strategi.