Medier

Vokser seg stor på deling

• Det nye delenettstedet Buzzit.no gjør stor suksess • Sprer artikler gjennom sosiale medier

Buzz: Fra Nordlys’ lokaler i Tromsø jobber journalister med å spre saker via sosiale medier. F.v. vaktsjef Tord Olander Pedersen, sommervikar Viljar Sæbbe og konstituert nyhetsredaktør Jostein Larsen Østring. FOTO: KATARINA GOLDFAIN JOHNSEN Buzz: Fra Nordlys’ lokaler i Tromsø jobber journalister med å spre saker via sosiale medier. F.v. vaktsjef Tord Olander Pedersen, sommervikar Viljar Sæbbe og konstituert nyhetsredaktør Jostein Larsen Østring. FOTO: KATARINA GOLDFAIN JOHNSEN

Bare seks uker gammel er Buzzit.no i ferd med å endre norsk medielandskap. Buzzit sprer artikler som egner seg for deling på Facebook og har hatt over 400.000 brukere på én dag. Suksessen viser at det blir stadig viktigere å nå leserne på sosiale medier, sier Jostein Larsen Østring i avisa Nordlys.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Medier

Chat GPT klarer å gjengi innhold bak beta­lingsmur. Det bekymrer DN-redaktør Magnus Aabech, som nå maner til samarbeid mellom mediene.

Musikk

En rekke NRK-veteraner ber sin gamle arbeids­giver trekke seg fra Eurovision.

Medier

KI lar deg lese pluss-saker gratis. Og med det er mediekrisa i gang, mener forsker.