Medier

Vokser seg stor på deling

• Det nye delenettstedet Buzzit.no gjør stor suksess • Sprer artikler gjennom sosiale medier

Buzz: Fra Nordlys’ lokaler i Tromsø jobber journalister med å spre saker via sosiale medier. F.v. vaktsjef Tord Olander Pedersen, sommervikar Viljar Sæbbe og konstituert nyhetsredaktør Jostein Larsen Østring. FOTO: KATARINA GOLDFAIN JOHNSEN Buzz: Fra Nordlys’ lokaler i Tromsø jobber journalister med å spre saker via sosiale medier. F.v. vaktsjef Tord Olander Pedersen, sommervikar Viljar Sæbbe og konstituert nyhetsredaktør Jostein Larsen Østring. FOTO: KATARINA GOLDFAIN JOHNSEN

Bare seks uker gammel er Buzzit.no i ferd med å endre norsk medielandskap. Buzzit sprer artikler som egner seg for deling på Facebook og har hatt over 400.000 brukere på én dag. Suksessen viser at det blir stadig viktigere å nå leserne på sosiale medier, sier Jostein Larsen Østring i avisa Nordlys.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?

Kultur

På tampen

Kva er verst for NRKs truverd: å krevja ute­sten­ging av Israel eller å lata som at Eurovision eksisterer i «drøm og fantasier»?

Historie

Nesten alle filmene om okku­pa­sjonstida har kommet de siste 25 årene.

Historie

Arne sang «Ja, vi elsker» for første gang. Bjarne ventet på at faren skulle komme hjem. I dag er det 80 år siden freden kom til Norge.