Medier

En av fem vil betale på nett

• I 2013 tok flere aviser seg betalt på nett • Ny undersøkelse viser en økende aksept blant leserne

BETALINGSVILLIG: Christopher Helgeby leser Aftenposten både på nett og papir og har et digitalabonnement på The New York Times. – Jeg er villig til å betale for aviser på nett, men det kommer an på innholdet, sier han. BETALINGSVILLIG: Christopher Helgeby leser Aftenposten både på nett og papir og har et digitalabonnement på The New York Times. – Jeg er villig til å betale for aviser på nett, men det kommer an på innholdet, sier han.

– Det vi ser gir grunn til optimisme, tross alt, sier Anne Jacobsen, analysesjef i Amedia, Norges nest største mediekonsern.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Musikk

Den britiske stats­ministeren går ut mot Øya-aktuelle artister. Det advarer jurist mot

Kulturtirsdag

Gjennom fire tiår har Mette Lilletvedt vevd bilder i det stille i landets periferi. I sommer stiger livsverket frem i Kris­tian­sand Kunsthall.

Medier

Mediene tapte 332 millioner kroner i annonse­inn­tekter i fjor. Nå ber fagfor­enings­leder Steffen Handal om en ny medie­po­litisk kurs.