Medier

En av fem vil betale på nett

• I 2013 tok flere aviser seg betalt på nett • Ny undersøkelse viser en økende aksept blant leserne

BETALINGSVILLIG: Christopher Helgeby leser Aftenposten både på nett og papir og har et digitalabonnement på The New York Times. – Jeg er villig til å betale for aviser på nett, men det kommer an på innholdet, sier han. BETALINGSVILLIG: Christopher Helgeby leser Aftenposten både på nett og papir og har et digitalabonnement på The New York Times. – Jeg er villig til å betale for aviser på nett, men det kommer an på innholdet, sier han.

– Det vi ser gir grunn til optimisme, tross alt, sier Anne Jacobsen, analysesjef i Amedia, Norges nest største mediekonsern.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Medier

Medie­ini­tia­tivet Demo tar opp kampen mot algo­rit­mene. Får de støtte fra 5000 personer, kan de starte publi­sering til våren.

Kunst

Frank Brunner, Håkon Gullvåg og Vebjørn Sand – kunst­kjø­perne foretrakk mannlige, figurative kunstnere i 2024.

Bøker

150-års­ju­bilant Rainer Maria Rilke skrev poesi med en konsen­trasjon som i dag ville vært utenkelig, mener norske forfattere.