Skjermtrollet: Har digitaliseringa av skolen gått for langt?

Skjermtrollet: Har digitaliseringa av skolen gått for langt?

Norsk skole er i dag blant verdens mest digitaliserte. Samtidig faller leseferdighetene og konsentrasjonsevnen hos norske elever. Hva mister vi, når vi ikke en gang får fri fra skjermene i skoletida? Klassekampen tar debatten om digitalisering av skolen.

Brenneriveien 9, Oslo/ Ingensteds
  • Maja Lunde

    Forfatter av «Skjerm Barna»

  • Demian Vitanza

    Forfatter og skribent

  • Marte Gerhardsen

    Direktør i Utdanningsetaten

  • Sindre Lysø

    Statssekretær i Kunnskapsdepartementet, Ap

  • Mari Skurdal

    Ansvarlig redaktør i Klassekampen, ordstyrer

Vi stiller spørsmålene:

  • Trenger vi skjermene i skolen?
  • Bør digitale ferdigheter være en av de grunnleggende ferdighetene?
  • Er det i det hele tatt mulig å skjerme barna fra skjermen?