Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Strøm

Regjeringen får kjeft for å skylde på EØS

Verken Esa eller Norsk kommunal­teknisk forening er enige i at EØS-­regler står i veien for at mange av de fattigste skal få strømstøtte.

Pekelek: Energiminister Terje Aasland (Ap) peker på statsstøtteregelverket til EU som grunn til at 30.000 kommunalboliger ikke får utbytte av Norgespris. Den forklaringen er det mange som ikke kjøper. Foto: Maria Høy Hansen

Energidepartementet har forklaringsproblemer etter å ha gitt EØS-regelverket skylda for at kommunalboliger ikke får Norgespris på strøm.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen