I 2019 vart «Parasitt» ein av desse sjeldne, ikkje-amerikanske filmane som greidde å overskrida kunst- og språkbarrierar og bli ein global suksess. Regissør Bong Joon-ho og eit knippe andre auteurar hadde alt nådd ut til festival- og nisjepublikum og gjeve Sør-Korea status som den nye heimen for kunstvaldsfilmens avantgarde. Men då Bong i 2020 løfta Oscar-statuetten for «årets beste film», løfta han også sørkoreansk film inn på ein internasjonal marknad dominert av amerikanske storselskap med utsyn frå USA. Sørkoreanske produsentar fekk ein sjanse til å påverka det kulturelle hegemoniet i (film)verda direkte, ikkje berre som inspirasjonskjelder for vestlege kopistar.
Sørkoreanske filmskaparar har vorte profetar både i og utanfor sitt eige land.
Korea kallar
Kommentar
![](https://cdn.sanity.io/images/u4eaiudq/production/e2b209a2eeec47a69ee4884e16c138361a20bafd-2600x1733.jpg?w=1600)