Du kan bla til neste sideBla med piltastene

Mariusz Barburski var sjåfør for en underleverandør av nettbutikken Oda. Det gikk utover både kjærligheten og helsa:

– Det er som et rotterace

FØLTE SEG BRUKT: I dag er Mariusz Barburski fast ansatt sjåfør i Oda. Det er et jag, sier han. Men det er langt bedre enn i 2021, da han kjørte Oda-varer for en av matbutikkens underleverandører. Foto: Tom Henning Bratlie

JAG: Mens Norges største matbutikk på nett, Oda, hadde sitt beste år noensinne i 2021, hadde Mariusz Barburski sitt verste. Han beskriver tida hos en av Odas underleverandører som et helvete.

Oktober 2021. Klokka er ti på kvelden. Det plinger i mobilen til Mariusz Barburski. Ruta er endelig klar. På en app på mobilen ser han adressene han skal innom dagen etter, med tidspunkt og hvor lang tid han har. Første stopp kan være allerede seks på morgenen. Da må han stå opp halv fem for å komme seg til lageret og laste opp varene. Det gjelder å sovne fort.

Har du tips om budbilbransjen? Ta kontakt: gravegruppa@ klassekampen.no. Ønsker du å sende sensitive tips, finner du framgangsmåten her: klassekampen.no/side/tips-oss