Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Kommentar

Katastrofeheltar

Når unntakstilstanden er verst, er kvardagsheltane best.

HELTAR I «CHERNOBYL»: Kolgruvearbeidarane som grov seg under atomkraftverket, for å hindra at grunnvatnet vart forgifta. FOTO: HBO

«Som på film», «uverkeleg». Det er kjende frasar frå sjokkerte augevitnemål om katastrofar. Under koronapandemien har orda følgt skildringar av tomme storbygater og overfylte sjukehus, i det vi trudde var dei best rusta delane av verda. Det siste, at katastrofen har råka så hardt i økonomiske sentra, er kanskje det som liknar /mest/ på Hollywood-film, som er den filmforma vitna assosierer til. Jorda har jo nøgda av dagleg massedød som følgje av både menneske- og naturskapte katastrofar. Det er likevel først når verdas undergang råkar New York, Washington og Los Angeles, at det blir dommedag på kino. Eller på drive-in-kino, som historisk har vore høvelege gigantlerret for monumentale øydeleggingsfantasiar. Det er ein mangebotna ironi at denne i dobbel forstand «fossile» underhaldningsforma dukkar opp att når publikum ikkje får samlast innandørs.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?