Du kan bla til neste sideBla med piltastene
LYDTEPPEMAKER: Som gjennom tre album har funnet sin helt egen nisje i Oslos klubbmusikkundergrunn. FOTO: SMALLTOWN SUPERSOUND

André Bratten

Pax Americana

Smalltown Supersound

På tross av at debutalbumet kom ut på Prins Thomas-etiketten Full Pupp, og hans daværende, mye omtalte status som studionabo til både Thomas, Todd Terje og Lindstrøm, har André Bratten (31) helt siden «Be a Man You Ant» (2013) i grunnen markert seg som et slags motstykke til den relativt sett joviale, mer eller mindre discorotfestede og melodi- og/eller riff-fokuserte elektroniske dansemusikken Oslo ellers er kjent for på internasjonalt undergrunnsnivå. I det selskapet han fram til nå uunngåelig har blitt assosiert med, eller i den «scena» han ofte forbindes med, er det rett og slett noe forfriskende med de uforskammede og hundre prosent uironiske pretensjonene Bratten stadig mer tydelig har lagt for dage.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen