Du kan bla til neste sideBla med piltastene
Notert

Vi ser sjeldnere på tv

NOTERT:

FOTO: Erik Johansen, NTB Scanpix Johansen, Erik

Oppsummeringen av tv-året 2017 viser at daglig seertid falt fra 167 minutter i 2016 til 150 minutter daglig i 2017, skriver Dagens Næringsliv. Ifølge avisa var TV 2s hovedkanal sammen med NRK1, de kanalene som klarte seg best i det fallende markedet. TV 2s hovedkanal fikk en samlet andel fjernsynstitting på 18,9 prosent i fjor, opp fra 18,3 prosent året før. NRK1 ble også en vinner, med en markedsandel på 32,3 prosent blant seere over 12 år. Året før hadde NRK1 30,7 prosent markedsandel.©NTB

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?