«Content marketing. Slik gjør vi det!» er den entusiastiske tittelen på Oslo Redaktørforenings invitasjon til frokostmøte i morgen. Her skal folk fra Nettavisen, VG og Aller presentere sine løsninger på betalt innhold. Content marketing, innholdsmarkedsføring, reklamejournalistikk – fenomenet har mange navn. Nå seiler det for fullt opp som selve redningen for medier med en presset økonomi. Og i Redaktørforeningens invitasjon har vi gått fra et «Skal vi gjøre det?» til et «Slik gjør vi det».
FÅR NEI: Med dagens regelverk vil ingen lærere blant de 75.000 flyktningene som nå kommer til Norge, kunne bruke utdannelsen sin i norsk skole. Her triller fire menn syklene sine over grensen fra Russland til Norge ved Storskog grensestasjon utenfor Kirkenes.Foto: Tore Meek, NTB scanpix
Kunnskapsdepartementet får kritikk fra alle kanter etter at Klassekampen skrev om kravene de stiller for at flyktninger skal få vurdert lærerutdannelsene sine i Norge.