Kommentar

Romanias ytre høyre øyner en ny sjanse

Romanias sentrumspartier dannet regjering for å holde ytre høyre-leder George Simion unna makta. Nå er han nærmere.

Trer fram: Ytre høyre-leder George Simion puster sentrumspartiene i nakken. Foto: Mihai Barbu, AFP/NTBTrer fram: Ytre høyre-leder George Simion puster sentrumspartiene i nakken. Foto: Mihai Barbu, AFP/NTB

Det er ikke uvanlig for Romania å gå gjennom ustabile tider: Landet har hatt elleve statsministere siden 2015 og dårlig økonomi.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kommentar

Etter­ret­nings­ve­te­ranen Trond Johansen er død.

Vikinger, mål og svette klemmer i en ensom tid.

Stats­mi­nister Jonas Gahr Støre (Ap) bryr seg ikke om noen nederlag i Stortinget. Regje­ringen sitter derfor trygt i tre år til.