Kulturuka

Drømmen om en vegg som ikke vil meg noe

Finnes det noen øvre grense for hvor mye reklame i det offentlige rom som er greit?

DØDEN PÅ OSLO S: På tjue år har Norges største trafikknutepunkt gått fra å ha småskala-reklame mest knyttet til jernbanen selv, til et miljø der reklamebudskapene skriker fra alle kanter. Foto: Tom Henning BratlieDØDEN PÅ OSLO S: På tjue år har Norges største trafikknutepunkt gått fra å ha småskala-reklame mest knyttet til jernbanen selv, til et miljø der reklamebudskapene skriker fra alle kanter. Foto: Tom Henning Bratlie

La du ikke merke til at det nesten ikke var reklame, plakater og skjermer og sånt? Rundt om i byen liksom?»

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Ideer

Den medisinske behand­lingen av trans­per­soner i Skandi­navia fikk inter­na­sjo­nale konse­kvenser, ifølge Ketil Slagstad.

Medier

Rådsmed­lemmer var kritiske til innram­mingen av minne­mar­ke­ringen og begreps­bruken i omtalen av Charlie Kirk.

Teater

Det gamle Munch­mu­seet skal selges. Ledelsen og skue­­spillerne ved Natio­nal­theatret vil gjerne ha biscener på Tøyen.