Dagligvare

Mener kjedene skviser de små

Dagligvarekjedenes satsing på egne merkevarer gir forbrukerne mindre å velge i, mener forfatter Anders Nordstad.

FORBRUKERMAKTA: Selv er Anders Nordstad nøye med hva han velger i butikken. Men han mener ikke det er grunn til å være hysterisk. FORBRUKERMAKTA: Selv er Anders Nordstad nøye med hva han velger i butikken. Men han mener ikke det er grunn til å være hysterisk.

– Dagligvarekjedene sier de konkurrerer på pris. Det er bare tull. De konkurrerer på tilgjengelighet og størst mulig del av verdikjedene.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Innenriks

Arbeidsliv

Bakke­sel­skapet i SAS-konsernet tar jobbgoder fra ansatte med høyt sykefravær

Fredsprisen

Fire latin­ame­ri­kanske presi­denter kommer til Oslo – en av dem er ytre høyres «rocke­stjer­ne»

Kommuneøkonomi

Stats­bud­sjettet gir 580 millioner mer til Oslo. Den rødgrønne Oslo-benken på Stortinget ber byrådet sette pengene i arbeid.