Kunst

Progresjon og framtid

Bak en knusktørr innpakning skjuler det seg en dirrende nerve i Hannah Ryggen-triennalens tredje utstilling.

MEKTIG: Gunvor Nervold Antonsens treskulpturer, kalt «De fleksible» (2022–2023), kan oppleves i årets Hannah Ryggen-triennale. Bak i rommet ses tekstilarbeider av Bente Sætrang. Foto: Dag Asle LangøMEKTIG: Gunvor Nervold Antonsens treskulpturer, kalt «De fleksible» (2022–2023), kan oppleves i årets Hannah Ryggen-triennale. Bak i rommet ses tekstilarbeider av Bente Sætrang. Foto: Dag Asle Langø

Tradisjon og samtid

Hannah ­Ryggen ­Triennale

Kjøp­mannsgata Ung Kunst i ­Trondheim

Står til 14. september

Der er bare ett virkelig irritasjonsmoment å se her, og da snakker jeg selvfølgelig om denne utstillingens tittel. «Tradisjon og samtid»,huh?

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kunst

Kunst

Där varje stygn andas/Juohke sákkaldat vuoigŋá

Britta Marakatt-Labbas broderier maner fram en fjærlett indre ro.

Kunst

Bonnard og Norden

I form av Pierre Bonnards lysskimrende rom og kvinner ankommer Frankrike Lillehammer – og peker på interessante forbindelser.

Kunst

Savner kunst med breiere slagkraft

Minerva-redaktør Nils August Andresen utfordrer kunstfeltets selvforståelse som demokratisk bærebjelke. Han får motbør fra kulturtopp.