Intervju

Skittent nytt fra vestfronten

Bergensbandet Nix & the Nothings tilfører ny kraft til den gamle garasjerocksjangeren.

NIX & THE NOTHINGS: På scenen i Malaga. NIX & THE NOTHINGS: På scenen i Malaga.

Bak bandnavnet Nix & the Nothings skjuler det seg medlemmer fra blant annet Romskip, Melasól og Howlin Sun. Etter at de slapp sitt første album i 2022, har bandet etablert seg som et av de aller mest spinnville livebandene i Bergen. De ble den store snakkisen etter sin opptreden på Bergenfest i sommer, og i forrige uke slapp de sin andre plate «Utterly Useless», en injeksjon av ren spilleglede, energi og overskudd, i en velfungerende miks av garasjerock, punk og psykedelia.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Musikkmagasinet

Konsert

Friksjons­øvelser

Midori Hirano beveger seg mellom analogt og elektronisk.

Album

Infernalsk

Abduraimov lager ny referanseinnspilling av klaverlitteraturens vanskeligste verk.

Album

Country­landet Sverige

Nytt Göteborg-album introduserer Anastasía og løfter legenden Alf Robertson.