ReportasjeFestivalrapport

Burde spredt larmen bedre utover byen

«Excuse me, can you show me the way to blue, you know Blå?»

Mottok stipend: Signe DØ (Danielsen Øgrim) mottok det gjeve Nopa-stipendet for låtskrivere under Bylarm, sammen med Dancing the Conga. Randi Oline ble årets stjerneskudd. Foto: Marius StrandumMottok stipend: Signe DØ (Danielsen Øgrim) mottok det gjeve Nopa-stipendet for låtskrivere under Bylarm, sammen med Dancing the Conga. Randi Oline ble årets stjerneskudd. Foto: Marius Strandum

Bransjefestivalen Bylarm kunne i år vært omdøpt til BlåLarm, ikke fordi det var så humørsyke aktører, men fordi begivenhetenes sentrum var i et visst street art-utsmykket område av hovedstaden. Inkluderer man Ingensteds var det fire offisielle scener i dumpa ved Akerselva. I tillegg var det DJ-og gatefesttilstander på framsida mot Brenneriveien.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Musikkmagasinet

Samlealbum

Er det goth nok?

Ny, ambisiøs samleplate med «goth divas» er for mye og for lite på en gang.

Album

Hipt liv

Ata Kak tar med en singulær hiplife-klassiker til «Karpe World».

Essay

Skam deg, gutt

Barry Walters nye bok tar et nødvendig dypdykk i den skeive musikkhistorien.