Apple-serien «Sugar» lever aldri opp til sine filmfilosofiske ambisjoner.

Noir-kollasjer

Ny rolle: Colin Farrell spiller rollen som filmelskende privatetterforsker i krim noir-serien «Sugar». Foto: Apple TV pluss

I Apples sjangereksperiment «Sugar» har privatetterforskeren og filmelskeren John Sugar (Colin Farrell) bokstavelig talt kommet til jorda for å nøste opp i dulgte familiehemmeligheter og lyssky forretninger. Når den aldrende produsenten Jonathan Siegel (James Cromwell) hyrer ham inn for å spore opp sitt forsvunne barnebarn Olivia (Sydney Chandler) ramler Sugar – og serien – inn i et filmhistorisk Los Angeles-kaninhull etter modell av Roman Polanskis revisjonistiske film noir-klassiker «Chinatown» (1974). Før handlingen smuldrer opp i uforløste vendinger med utenomjordiske komplotter og metervare-spekulasjon over hva det vil si å være menneske, durer den av gårde i tre-fire episoder som en tålelig kompetent og akseptabelt spennende ny-noir.

Film