Kunst

Fem fingre i jorden

Andreas Eriksson er ikke akkurat pastellfargenes mann. Utstillingen på Lillehammer kunstmuseum preges av nyanser av beige – kjærlighetens farge.

Jordfarger: Andreas Erikssons verk kan fort fremkalle en foruroligende følelse av at ha gått seg vill i skogen en regntung søndag. Foto: Ida Kristine Inderdal, Lillehammer KunstmuseumJordfarger: Andreas Erikssons verk kan fort fremkalle en foruroligende følelse av at ha gått seg vill i skogen en regntung søndag. Foto: Ida Kristine Inderdal, Lillehammer Kunstmuseum

Andreas Eriksson:

Lillehammer Kunstm­useum

Står til 25. august

Det var den dagen jeg fikk bekreftet at samtiden er blitt noe jeg stadig oftere har problemer med å huske riktig. Noe diffust som jeg ikke lenger er en egentlig del av. Men jeg skal forsøke å rekonstruere det som er blitt dekonstruert.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kunst

Kunst

Slik ble et tekstil­verk fra 1974 sentrum for årets krasseste kultur­debatt

Kunst

Travail Utile, Inutile

En liten, men ambisiøs gruppeutstilling fanger en generasjonstypisk mistillit til arbeid.

Kommentar

Kunstens aura

En påfallende mengde «Art Issues» vitner om kraften som tillegges kunsten.