Kunst

Fem fingre i jorden

Andreas Eriksson er ikke akkurat pastellfargenes mann. Utstillingen på Lillehammer kunstmuseum preges av nyanser av beige – kjærlighetens farge.

Jordfarger: Andreas Erikssons verk kan fort fremkalle en foruroligende følelse av at ha gått seg vill i skogen en regntung søndag. Foto: Ida Kristine Inderdal, Lillehammer KunstmuseumJordfarger: Andreas Erikssons verk kan fort fremkalle en foruroligende følelse av at ha gått seg vill i skogen en regntung søndag. Foto: Ida Kristine Inderdal, Lillehammer Kunstmuseum

Andreas Eriksson:

Lillehammer Kunstm­useum

Står til 25. august

Det var den dagen jeg fikk bekreftet at samtiden er blitt noe jeg stadig oftere har problemer med å huske riktig. Noe diffust som jeg ikke lenger er en egentlig del av. Men jeg skal forsøke å rekonstruere det som er blitt dekonstruert.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kunst

Kunst

Er et museum en politisk aktør? Spørsmålet skaper splittelse i Kunst-Norge.

Kunst

All the same bright

Måten noe sies på, er like viktig som budskapet.

Kunst

Pave eller pønker?

De barske fotografiene til Tom Sandberg forsvinner i den store utstillingen på Henie Onstad, som heller vil helgenforklare kunstneren.