Ipad i skolen

Professorer er rystet av Ipad-tvang

Elever behandles som forskningsrotter, sier UiO-professor Kjell Lars Berge. Han får støtte av professor Eevi Beck.

STØTTER LÆREREN: Pedagogikk-professor Eevi Beck mener Ipad-tvangen fratar lærernes kreativitet, glede og yrkesstolthet. Dessuten er det lærernes plikt å ta grep når de ser at et læringsverktøy ikke fungerer, mener hun. Foto: Siv DolmenSTØTTER LÆREREN: Pedagogikk-professor Eevi Beck mener Ipad-tvangen fratar lærernes kreativitet, glede og yrkesstolthet. Dessuten er det lærernes plikt å ta grep når de ser at et læringsverktøy ikke fungerer, mener hun. Foto: Siv Dolmen

– Tvang og press rundt lærernes teknologibruk er uetisk og til skade for utviklingen, sier Eevi Beck.

Les hele Klassekampen på nett

Få nyhetene som setter dagsorden, analysene som betyr noe og stemmene som teller. Abonner i dag.

Bli abonnent

Allerede abonnent?