Teater

Trash, drap og hysteri

Jeg blir ikke klokere av «Roberto Zucco» på Det Norske Teatret.

HUD: Det er mye nakenhet i «Roberto ­­Zucco», her ved Kirsti Refseth og ­Carl-Martin Eggesbø. Foto: Magnus Skrede, Det Norske TeatretHUD: Det er mye nakenhet i «Roberto ­­Zucco», her ved Kirsti Refseth og ­Carl-Martin Eggesbø. Foto: Magnus Skrede, Det Norske Teatret

Roberto Zucco

Det Norske Teatret, Scene 2

Av: Bernard-Marie Koltés

Oversettelse: Ragnar ­Hovland

Regissør: Ivica Buljan

Scenograf: ­Alexandar Denić

Med: Carl-­Martin Eggesbø, Frode Winther, Hilde Olausson, Charlotte Fronger, Øyvin Berven, Ellen Birgitte Winther, Joachim Rafaelsen, Geir Kvarme, Sarakka Gaup, Kirsti Refseth, Bobo Hedin, Heine Røsten Haga.

I 1981 knivstakk den italienske morderen Roberto Succo moren og faren sin, etter sigende fordi han ikke fikk låne bilen deres. Han la dem i badekaret og dekket dem med lime for å forsinke forråtnelsen. Etter fem år på psykiatrisk institusjon, rømte Succo under permisjon og drepte ytterligere fem mennesker i Italia og Frankrike. I tillegg utførte han en rekke andre kriminelle handlinger, blant annet voldtekt og kidnapping.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Teater

Teater

Den finast’ e veit

Brageteatrets nye musikalforestilling er rett og slett så dårlig at den ikke fortjener å sendes på turné.

Teater

Peer Gynt

Ei framsyning som slit med å finne forma mellom draum og realisme, og som blir for episodisk.

Teater

Ikke en sånn historie

Feil Teater møter målgruppa i øyehøyde med sin ungdomsforestilling om nettradikalisering.