Ideer

Kongen av kulturkrig

Danby Choi og kulturavisa Subjekt har skjønt at det er penger å tjene på å spille på lag med algoritmene.

SKJERMTID: Danby Choi har forstått det: Ved å holde seg akkurat passe omstridt vil man igjen og igjen bli belønnet med mikrofon, spalteplass og oppmerksomhet. Foto: Fartein RudjordSKJERMTID: Danby Choi har forstått det: Ved å holde seg akkurat passe omstridt vil man igjen og igjen bli belønnet med mikrofon, spalteplass og oppmerksomhet. Foto: Fartein Rudjord

For fem år siden gikk medieekspert Trygve Aas Olsen ut og hevdet at kulturjournalistikken måtte bli mer konfliktorientert og følelsesbetont for å lykkes digitalt. Allerede da var det åpenbart at den hadde tålt overgangen fra papir til nett særdeles dårlig.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Historie

Norske skoger og elve­bred­der hvisker historier om en kultur som har overlevd mot alle odds.

Ideer

Sigrid Undset og Nini Roll Anker var venninner, men én sak ble de aldri enige om.

Kulturuka

«I YouTube-kanalen «Gutta» er vi dypt inne i manno­sfæren, bare med mindre hår på tissen»