Ideer

Kongen av kulturkrig

Danby Choi og kulturavisa Subjekt har skjønt at det er penger å tjene på å spille på lag med algoritmene.

SKJERMTID: Danby Choi har forstått det: Ved å holde seg akkurat passe omstridt vil man igjen og igjen bli belønnet med mikrofon, spalteplass og oppmerksomhet. Foto: Fartein RudjordSKJERMTID: Danby Choi har forstått det: Ved å holde seg akkurat passe omstridt vil man igjen og igjen bli belønnet med mikrofon, spalteplass og oppmerksomhet. Foto: Fartein Rudjord

For fem år siden gikk medieekspert Trygve Aas Olsen ut og hevdet at kulturjournalistikken måtte bli mer konfliktorientert og følelsesbetont for å lykkes digitalt. Allerede da var det åpenbart at den hadde tålt overgangen fra papir til nett særdeles dårlig.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Film

Regissøren tok jobb i heime­sjuke­pleien før han laga filmen «Hjem kjære hjem»

Medier

CBS-eier Paramount betaler Trump 161 millioner kroner i forlik. – Begredelig at de ikke viser større motstand, sier advokat.

Bøker

Menn er fortsatt på salgs­top­pen i Bok-Norge. – Mange menn vil ikke lese om kvinner, sier Hilde Susan Jægtnes.