Gryr i Norden

LOs eget bolig­byg­gerlag

Boligpolitikken har feilet. Det på tide å ta saken i egne hender.

I en tid hvor boligbyggingen stanser, prisene gjennom flere tiår har løpt løpsk og markedskreftene rår, er det på tide at Norges mektigste bevegelse tar makten i egne hender. Det har vært en kjernesak for fagbevegelsen at alle skal ha muligheten til å eie sitt eget hjem, en mulighet som ikke lengre finnes. Nå må ventetiden være over. Vi i LO bør handle på vegne av alle våre medlemmer. Vi bør stifte et eget boligbyggelag.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Innenriks

Ekstremisme

Nordmenn er naive i møte med rasisme og trusler mot mino­ri­teter, ifølge bokak­tu­elle ekstre­misme­forsker Anders Ravik Jupskås.

Adopsjon

Regje­ringens grans­kings­utvalg fant ulovlige og uetiske forhold i norsk utenlands­adop­sjon, men vil ikke avvikle ordningen. Det skuffer Sofie C. Valoyes Flores, som ble adoptert fra Colombia.

Arbeidsliv

Stadig flere syk­meldinger bestrides: – Går hardest utover de mest sår­bare