Nordisk råd

Kroppen og skrifta

Morten Søndergaard skriv dikt til ei verd som er i ferd med å forsvinne.

SÅRBART: Diktaren i boka til Søndergaard blir olivenbonde i Toscana. FOTO: MORTEN SØNDERGAARDSÅRBART: Diktaren i boka til Søndergaard blir olivenbonde i Toscana. FOTO: MORTEN SØNDERGAARD

I Morten Søndergaards dikting har biologien og språket alltid vore nært slekta og stått i samband med kvarandre. Og særleg med det vi kallar naturen: blomane og biene. Hans andre diktsamling, «Bier dør sovende» frå 1998, har ein eigen plass i mitt bibliotek, og eg har i det heile alltid vore betatt av Søndergaards evne til å la den fysiske, vakre, skitne, verkelege verda, med summande bier og poteter i jorda, trenge inn i poesien. Den fysiske tilgangen til språket, som om språket er bokstavar vi kan lukte, røre ved, stille oss framfor og flytte rundt på, er kanskje også ein grunn til at den poetiske praksisen hans har fått uttrykk i så mange og ulike former, frå det imponerande veggverket «Wall of dreams» – eit stort kollektivt dikt skrive med draumane til flyktningar, første gong utstilt og vist fram på lerret på Royal Festival Hall under Southbank Centres International og London Literature Festivals – til hans «Ordapotek», der han kombinerer medisin og grammatikk. Ein kan bestille verb og adverb på resept og skaffe seg eit fullt apotek med ordklassar i medisinøskjer.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Bokmagasinet

Nordisk råd

Hvem har tid til både å lage mat fra bunnen og lese tykke bøker?

Essay

De fremste ofrene for den kommer­si­elle kjønningen av Jane Austens forfat­terskap er menn.

Kommentar

Hvis et tilbud er for godt til å være sant, er det nok nettopp det.