Bistand

Norad får milliarder

Utenriksdepartementet gir milliarder av kroner og en rekke stillinger til Norad.

HÅP: Anniken Huitfeldt (Ap) og Anne Beate Tvinnerheim (Sp) har stor tro på Norads forvaltning av bistandsmidler vil føre til en effektivisering av norsk bistandsarbeid. FOTO: Pontus Höök, NTBHÅP: Anniken Huitfeldt (Ap) og Anne Beate Tvinnerheim (Sp) har stor tro på Norads forvaltning av bistandsmidler vil føre til en effektivisering av norsk bistandsarbeid. FOTO: Pontus Höök, NTB

Norsk bistand står foran en stor omorganisering. Regjeringen overfører nå forvaltningen av bistandsmidler fra Utenriksdepartementet (UD) til Direktoratet for utviklingssamarbeid (Norad).

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Utenriks

Ukraina-krigen

Ukraina øker presset mot Russland med flere drone­an­grep. Analy­ti­kere mener krigen preges av gjensidig eskalering.

Vm i fotball

I VM-universet finnes det en skurk du kanskje ikke kjenner

Icc

USA sanksjo­nerte dem for å gå etter Israel og ameri­kanske soldater. Nå saksøker tre ICC-dommere Donald Trump.