Bistand

Norad får milliarder

Utenriksdepartementet gir milliarder av kroner og en rekke stillinger til Norad.

HÅP: Anniken Huitfeldt (Ap) og Anne Beate Tvinnerheim (Sp) har stor tro på Norads forvaltning av bistandsmidler vil føre til en effektivisering av norsk bistandsarbeid. FOTO: Pontus Höök, NTBHÅP: Anniken Huitfeldt (Ap) og Anne Beate Tvinnerheim (Sp) har stor tro på Norads forvaltning av bistandsmidler vil føre til en effektivisering av norsk bistandsarbeid. FOTO: Pontus Höök, NTB

Norsk bistand står foran en stor omorganisering. Regjeringen overfører nå forvaltningen av bistandsmidler fra Utenriksdepartementet (UD) til Direktoratet for utviklingssamarbeid (Norad).

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Utenriks

Fotball-vm

«Det er dere som ror, ikke sant?»

Iran og USA

Etter 40 år er det slutt på ameri­kanske oljesank­sjoner mot Iran

Analyse

Polen kan fryses ut av det europeiske samar­beidet om Ukraina.