Å holde maska

SCENEKLAR: Osa har lengtet etter en rolle med kjøtt på beina. Når hun tar på seg den hvite kjolen blir hun til Julie i Shakespeares stykke. SCENEKLAR: Osa har lengtet etter en rolle med kjøtt på beina. Når hun tar på seg den hvite kjolen blir hun til Julie i Shakespeares stykke.

Det var et brått skifte. Liv Bernhoft Osa gikk rett fra å holde svigermor i hånda og ta farvel, til å sette seg i sminkestolen før forestillingen forrige lørdag.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Portrett

Erik Rudeng liker å få ting gjort. Da reha­bi­li­te­ringen av Natio­nal­theatret gikk for sakte, rykket han inn.

Noen ganger trenger festspill­kunstner Tori Wrånes å være en aldersløs, kjønnsløs, eldgammel baby.

Påtrop­pende UiO-rektor Ragnhild Hennum er ikke redd for ameri­kanske tilstander. Høner, derimot.