Fotografiens hus får pepper for logobytte

SÅNN GÅR DAGENE

Fotografiens Hus oppgraderer sin visuelle profil på nett, og som en forsmak lanserte de mandag en ny logo: «Vi skal tilrettelegge for gode kulturopplevelser for mange – og spesielt unge», skrev Oslo-institusjonen. Og logoen frir utvilsomt til generasjon Z: Med sin kvadratiske kameralinse med avrundede hjørner og sirkel i midten likner den til forveksling Instagrams logo.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Teater

Tage Pettersen (H) mener det var feil å avvise forslaget om et tilbygg til Natio­nal­thea­tret. – Det blir en svekkelse av akti­vi­teten i sentrum.

Kulturtirsdag

Fra Kris­tian­sand til etter­krigs­tidens California-mot­kul­turer: Norge feirer utvand­rer­ju­bi­leet, men Reidar Wennesland valgte en alternativ vei.

Ved veis ende

Kine Aune (1943–2025)