Fotografiens hus får pepper for logobytte

SÅNN GÅR DAGENE

Fotografiens Hus oppgraderer sin visuelle profil på nett, og som en forsmak lanserte de mandag en ny logo: «Vi skal tilrettelegge for gode kulturopplevelser for mange – og spesielt unge», skrev Oslo-institusjonen. Og logoen frir utvilsomt til generasjon Z: Med sin kvadratiske kameralinse med avrundede hjørner og sirkel i midten likner den til forveksling Instagrams logo.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Medier

Motedron­ningen forlater Vogue. Ryktene sier at Jeff Bezos står klar til å kjøpe maga­sin­im­pe­riet.

Grillpraten

Forfatter Levi Henriksen er aktuell med ny roman og ei bok om Åge Aleksan­dersens sanger. Han bruker grillen for å varme opp til høstens lanse­ringer.

Leseliste for vår tid

Stadig større deler av samfunnet vårt blir styrt av algoritmer. Hannah Fry forsøker å vise oss hvordan vi kan vinne tilbake kontrollen.