Fotografiens hus får pepper for logobytte

SÅNN GÅR DAGENE

Fotografiens Hus oppgraderer sin visuelle profil på nett, og som en forsmak lanserte de mandag en ny logo: «Vi skal tilrettelegge for gode kulturopplevelser for mange – og spesielt unge», skrev Oslo-institusjonen. Og logoen frir utvilsomt til generasjon Z: Med sin kvadratiske kameralinse med avrundede hjørner og sirkel i midten likner den til forveksling Instagrams logo.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Ved veis ende

Etter­ret­nings­ve­te­ranen Trond Johansen er død.

Teater

– Nav-saken hører hjemme på scenen, sier påtrop­pende teatersjef Marit Aune.

Kunst

Nasjo­nal­mu­seet rydder nå et helt rom for Jumana Manna. – En seier for oss som aksjonerte i fjor, mener kunstner Ane Hjort Guttu.