«De kaller meg ulven» er bokhandlernes nummer én

TELEGRAM

Zeshan Shakars «De kaller meg ulven» ble i går tildelt Bokhandlerprisen for 2022, etter å ha blitt stemt fram av dem som jobber i bokhandlene landet rundt. «På vegne av norske bokhandlere vil jeg takke Shakar for en sterk og viktig leseropplevelse som jeg håper når mange lesere», sa Bokhandlerforeningens direktør Anne Schiøtz i en pressemelding i går.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Musikk

Woodstock-kulturen er død – nå står Vink-jentene på festi­val­me­nyen

Sangboka

Skal Lars Lillo-Stenberg trekke fram én norsk låt fra dette århundret, blir det «Skole­veis­vise» av No. 4.

Bøker

Hvorfor er det å si «jeg er funksjons­hemmet» så farlig? spør forsker Anna Kvam