Notert

Klaget inn for PFU

NOTERT

FOTO: VIDAR RUUD, NTB Vidar RuudFOTO: VIDAR RUUD, NTB Vidar Ruud

Finansmannen Eirik Furuseth har klaget inn TV 2 til PFU etter at han i sommer mottok meldinger han oppfattet som truende av TV 2-journalist Fredrik Græsvik. Det skriver VG. I kjølvannet av masseskytingen i Oslo 25. juni publiserte Furuseth et innlegg på Facebook hvor han kritiserte TV 2s dekning av angrepet. Græsvik sendte deretter flere meldinger til Furuseth hvor han blant annet beskyldte Furuseth for det han oppfattet som rasisme og homohets. Både TV 2 og Græsvik beklaget hendelsen i etterkant. ©NTB

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Musikk

Woodstock-kulturen er død – nå står Vink-jentene på festi­val­me­nyen

Sangboka

Skal Lars Lillo-Stenberg trekke fram én norsk låt fra dette århundret, blir det «Skole­veis­vise» av No. 4.

Bøker

Hvorfor er det å si «jeg er funksjons­hemmet» så farlig? spør forsker Anna Kvam