Notert

Vår kvinne i Moskva

NOTERT

FOTO: RUNE STOLTZ BERTINUSSEN, NTB Rune Stoltz BertinussenFOTO: RUNE STOLTZ BERTINUSSEN, NTB Rune Stoltz Bertinussen

NRKs Gro Holm kan omsider snart ta fatt på korrespondentperioden i Moskva etter en lang og forsinket visumprosess. Prosessen har tatt tid og har ført til at korrespondentkontoret i Moskva har stått tomt i noen dager, men nå er visumet innvilget, skriver Journalisten. – Jeg er veldig glad for at det går i orden med visum. Nå er det viktigere enn noensinne å ha norske øyne og ører på plass i Russland, sier Holm. Hun opplyser at hun planlegger avreise over helga, via Finland. ©NTB

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Musikk

Woodstock-kulturen er død – nå står Vink-jentene på festi­val­me­nyen

Sangboka

Skal Lars Lillo-Stenberg trekke fram én norsk låt fra dette århundret, blir det «Skole­veis­vise» av No. 4.

Bøker

Hvorfor er det å si «jeg er funksjons­hemmet» så farlig? spør forsker Anna Kvam