Anmeldelse

I tråd med modernismen

Tekstilenes sentrale plass i vår tids kunstliv understrekes av en ny Synnøve Anker Aurdal-utstilling.

ØYEFRYD: I Synnøve Anker Aurdals kunstnerskap, her representert ved «Kobberteppe 3» (1979), er mønstre, koloritt og lys en fryd for øyet. FOTO: THOMAS WIDERBERG Thomas@Widerberg.noØYEFRYD: I Synnøve Anker Aurdals kunstnerskap, her representert ved «Kobberteppe 3» (1979), er mønstre, koloritt og lys en fryd for øyet. FOTO: THOMAS WIDERBERG Thomas@Widerberg.no

Astrup Fearnley Museet, Oslo

Står til 4. september.

Oppsperrede øyne bak karakteristiske store, runde briller gir inntrykk av overraskelse. På brystet bærer den portretterte to medaljer.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Medier

Presse­råd­gi­veren frykter VGs skatte­smell vil bremse lydsatsing hos andre medier

Kulturuka

«Stalin var tross alt verre», har vi trøstet oss med. Spørs om det lenger er sant.

Ved veis ende

In memoriam.