Kommentar

Hva skal vi med skolen?

At mange fullfører skolen er vel og bra, men det hjelper lite om de ikke får kunnskapen de trenger.

HVEM VET: Hva skal vi gjøre med den forvirrede og forvridde informasjonsstrømmen i dagens mediebilde, spør Bjørn Vassnes. Her ser vi mange hender i været på Marienlyst skole. ARKIVFOTO: MARIA GOSSÉ Maria GossÈHVEM VET: Hva skal vi gjøre med den forvirrede og forvridde informasjonsstrømmen i dagens mediebilde, spør Bjørn Vassnes. Her ser vi mange hender i været på Marienlyst skole. ARKIVFOTO: MARIA GOSSÉ Maria GossÈ

Da Erna Solberg gikk av, ble hun spurt om hva hun var mest stolt av etter sine åtte år som statsminister. At så mange nå klarer å fullføre videregående skole, svarte hun da. Og det er selvsagt bra at mange fullfører, for vi vet at det ellers er lett å falle utenfor samfunnet. Men det er vel også viktig hva de lærer på skolen?

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kommentar

Vagant og Vinduet slår seg sammen – for å gjøre hva?

De rike blir stadig rikere. Skatte­kom­mi­sjonen vil gjøre dem enda rikere.

Sommer­lek­tyre for rookies.