Kommentar

Den nye illusjonen

I over 100 år har europeisk teater jobbet med å bryte teaterillusjonen. Susie Wang henter den tilbake igjen.

FORSKREKKENDE: Fra Susie Wangs «Burnt Toast». FOTO: ALETTE SCHEI RØRVIK, BLACK BOX TEATER FORSKREKKENDE: Fra Susie Wangs «Burnt Toast». FOTO: ALETTE SCHEI RØRVIK, BLACK BOX TEATER

For tiden spilles teaterkompaniet Susie Wangs tre første forestillinger på Black Box teater i Oslo. Tidligere i høst ble den foreløpig siste forestillingen «Licht und Liebe», som hadde premiere på Kilden teater i Kristiansand i oktober 2020, spilt på Nationaltheatrets nye scene på Løren i Oslo. Forestillingene representerer en ny estetisk retning for teaterkunsten.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kommentar

Vitsen med bokan­mel­delser er ikke å få folk til å lese.

Drapet på Charlie Kirk oppleves personlig for millioner av ameri­kanske menn. Det kan bli farlig.

På grunn av den israelske blokaden av Gaza fekk Mohamed Jabaly aldri tatt farvel med mora. Skal han mista faren på same vis?