Kommentar

Den nye illusjonen

I over 100 år har europeisk teater jobbet med å bryte teaterillusjonen. Susie Wang henter den tilbake igjen.

FORSKREKKENDE: Fra Susie Wangs «Burnt Toast». FOTO: ALETTE SCHEI RØRVIK, BLACK BOX TEATER FORSKREKKENDE: Fra Susie Wangs «Burnt Toast». FOTO: ALETTE SCHEI RØRVIK, BLACK BOX TEATER

For tiden spilles teaterkompaniet Susie Wangs tre første forestillinger på Black Box teater i Oslo. Tidligere i høst ble den foreløpig siste forestillingen «Licht und Liebe», som hadde premiere på Kilden teater i Kristiansand i oktober 2020, spilt på Nationaltheatrets nye scene på Løren i Oslo. Forestillingene representerer en ny estetisk retning for teaterkunsten.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kommentar

Sps sinne er ikke spill for galleriet

Freds­kon­fe­ransen i Sharm el-Sheikh ble en oppvisning i globalt knefall for voldens logikk.

Oslo Negativ doku­men­terer en enestående norsk karriere i luksus­industrien og popkul­turen inter­na­sjo­nalt: Sølve Sundsbøs.