Kalenderen

Her kommer tøffe-tøffe-tøffe-tøff

For alle oss som er glad i tog, må dette være en flaggdag. Store norske leksikon kan fortelle at den første jernbanestrekningen i Norge ble åpnet for 167 år siden, mellom Oslo (Kristiania) og Eidsvoll. Nyskapelsen ble naturligvis – i mangel av andre baner – kalt «Hovedbanen», men skulle siden også bli kjent som «Mjøsbanen».

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kommentar

Kommentar

Vagant og Vinduet slår seg sammen – for å gjøre hva?

Kommentar

De rike blir stadig rikere. Skatte­kom­mi­sjonen vil gjøre dem enda rikere.

Blad, blad, blad

Sommer­lek­tyre for rookies.