Fokus

Kvinner og barn

Vi må fjerne mannsdominansen i styringen av landet vårt.

De som følger valgkampen nå på riksdekkende TV, kan fort tro at Norge har et kvinnestyre. Som ett av få land i verden har vi kvinnelig statsminister, og hun er overalt hele tiden. I globale sammenlikninger står Norge også seg godt. Men betyr det at kvinner og menn virkelig er likestilt hos oss?

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Fokus

Alle redak­sjoner med respekt for seg selv bør forby KI-generert tekst.

Vår tids problemer krever en slag­kraf­tig historie.

Kan Hermés spille vingback?