Teater

Barneteater som er frigjerande fritt for fising

LEVANDE: Kari Noregers figurar med Christine Lohres scenografi er ein fulltreffar i «Hvem skal trøste Knøttet?» på Oslo Nye, Trikkestallen. FOTO: LARS OPSTAD 2021 Lars OpstadLEVANDE: Kari Noregers figurar med Christine Lohres scenografi er ein fulltreffar i «Hvem skal trøste Knøttet?» på Oslo Nye, Trikkestallen. FOTO: LARS OPSTAD 2021 Lars Opstad

Hvem skal trøste Knøttet?

Oslo Nye, Trikkestallen, premiere 2. juni 2021

Av: Tove Jansson

Regi: Bård Bjørknes

Scenografi: Christine Lohre

Dokkemakar: Kari Noreger

Lysdesigner: Daniel Kolstad Gimle

Musikk: Frida Ånnevik/ Andreas Stensland Løwe

Dramaturg: Ilene Sørbøe

Inspisient: Ragna Vik

Med: Sarah Christine Sandberg, Knut Wiulsrød, Marianne Edvardsen og Suzanne Paalgar.

Meldt 2. juni 2021

«Hvem skal trøste Knøttet?» av Tove Jansson kom ut i 1960 og vart omsett til norsk av André Bjerke alt same år. Boka har til no vorte sett opp på norske scenar to gongar, fyrst i 1988 av Cirka Teater og så i 1998 av Oslo Nye Teater. I år, 23 år etter, set dei den opp på ny. Som mange andre, treff eg Tove Jansson sine figurar dagleg gjennom mummikoppane som står på mangt eit norsk frukostbord. Mummiane har eigenskapar som vi alle kan identifisere oss med og som spenner frå rampetrollet Stinky til den myndige My. Blant desse figurane finn vi også mindre sympatiske eigenskapar som med feigingen Sniff og den overflatiske Filifjonka. Andre figurar er berre mystiske, som dei elektriske Hattifnattane og vandringsmannen Mumriken. Men ingen figurar frå min barndoms Mummidal skremte meg grundigare enn Hufsa. Det var noko med dei apatiske tennene og kulden som breidde seg i dalen allereie før ho dukka opp, som fekk meg til å gyse.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Teater

Teater

Skogsprin­sessa

Eit interaktivt vandreteater fylt av opplevingar for dei yngste.

Kommentar

Kultur­krigen

Ukrainere demonstrerer mot Nationaltheatrets oppsetning av «Onkel Vanja». Har de et poeng?

Teater

Onkel Vanja

Hanne Tømtas regi av Anton Tsjekhovs «Onkel Vanja» viser hvordan livet både er uutholdelig og håpefullt.