Notert

Ber Raymond åpne

NOTERT:

FOTO: OLE BERG-RUSTEN, NTB Ole Berg-RustenFOTO: OLE BERG-RUSTEN, NTB Ole Berg-Rusten

Kulturlivet i Oslo har vært nedstengt i seks måneder. Kulturminister Abid Q. Raja (V) ber nå byrådslederen i Oslo om å prioritere kulturen. – Oslos befolkning trenger å være på teater, kino og være på operaen, sier Raja til Avisa Oslo. Byrådsleder Raymond Johansen (Ap) ber Raja feie for egen dør. – Raja har selv oppfordret kulturlivet til aktivitet, men ikke vært i stand til å skaffe til veie økonomisk støtte til alle som faktisk fulgte oppfordringen hans, sier Johansen.©NTB

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Film

Disse kino­perlene bør du få med deg i sommer

Bøker

Storfor­la­gene har fått ni bøker avslått så langt i år. Det er på tide med en ny diskusjon om innkjøps­ord­nin­gene, mener forlegger John Erik Riley.

Museum

Oslo-byrådet ville legge ned Skole­mu­seet i Møllergata for å spare penger. Nå er det klart at museet blir bevart.