Notert

Ber Raymond åpne

NOTERT:

FOTO: OLE BERG-RUSTEN, NTB Ole Berg-RustenFOTO: OLE BERG-RUSTEN, NTB Ole Berg-Rusten

Kulturlivet i Oslo har vært nedstengt i seks måneder. Kulturminister Abid Q. Raja (V) ber nå byrådslederen i Oslo om å prioritere kulturen. – Oslos befolkning trenger å være på teater, kino og være på operaen, sier Raja til Avisa Oslo. Byrådsleder Raymond Johansen (Ap) ber Raja feie for egen dør. – Raja har selv oppfordret kulturlivet til aktivitet, men ikke vært i stand til å skaffe til veie økonomisk støtte til alle som faktisk fulgte oppfordringen hans, sier Johansen.©NTB

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Kultur

Ved veis ende

Etter­ret­nings­ve­te­ranen Trond Johansen er død.

Teater

– Nav-saken hører hjemme på scenen, sier påtrop­pende teatersjef Marit Aune.

Kunst

Nasjo­nal­mu­seet rydder nå et helt rom for Jumana Manna. – En seier for oss som aksjonerte i fjor, mener kunstner Ane Hjort Guttu.