Vott

Akkurat nå

Det beste med vinteren er snø. Ake, ski, base, hoppe, grave, kaste, rulle rundt. Det beste med vinteren er røde kinn, lys i mørke, å komme inn etter å ha vært ute, kakao med krem, bli varm når man har vært kald. Snø i nakken, ullsokker på tærne, ullteppe.

Du må være abonnent for å lese denne artikkelen

Mer fra Klassekampen

Essay

Blir forfat­teren snart overflødig?

Kronikk

De groteske globale ulikhetene er ikke naturgitt, og nettopp derfor kan myndig­he­tene endre dem.

Arbeidsliv

Ridvan Ademi ble nektet sykelønn da mora lå for døden. Det trengs bedre ordninger, mener Olaug Bollestad, som selv ble sykmeldt da mannen fikk hjerne­blød­ning.